cerita kawanku (:

: Assalamualaikum...

: Waalaikummusalam .. ha dah balik pun , untung lah orang ada pakwe ...

: hee, eh biasa ja lah . ala korang pun ada abang sayang kan . haha . nahh , ni makanan korang pesan tdi .

: berapa ni , nanti kami bayar .

: hmm, ta tauu berapa. ta pe ambik ja laa. heee . konon konon aku belanja .

: serius, ha, terima kasih le bebanyak !

______________________________________________________________________

: ha, nadia. dah balik pun kau . ingat kan overnite tak balik rumah malam nie.

: eyh, balik la. kan kalau aku ta balik aku bagi tau. arghh , penat nya !

: penat ? abis duit memang lah penat . kali ni berapa banyak duit kau habis kt pakwe kau ?

: eyhh , hee. apa pulaa. mana ada aku abis duit dekat dia. aku belanja dri sendiri lah .. 

: kau tipu aku , selama ni aku perhatikan je kau . memang setiap kali kau keluar dengan dia kau yang akan berabis duit . dia tu dah macam mempergunakan kau je .

: ha, mana tau ni . haha. tak laa, bukan macam tu. kali ni dia susah mungkin aku tolong. esok lusa mungkin aku pulaa.aku cuma tolong menolong ja .mana ada dia mempergunakan aku, tak mungkin lah .

: aku perasan, segala kemewahan kau beri kat dia. apa je yang budak tu ta dapat. buat cerita sedih sikit mesti kau tolong.dalam apa2 hal pun semua kau dulu kan budak tu juga. kau ni dah mcam bank dia ja aku nengok . aku tau kau bab duit memang ta kedekut, memang kau mewah. tapi ini macam dah berlebihan sangat .

: la, betul laa. aku mana ada bagi dia duit pun . aku cuma tolong je. lagi pun bukan dia sorang aku tolong. orang lain pun aku ada tolong juga kan . so jangan risau, aku adil dan skasama. ada rezeki lebih jadi kongi la bersama. haha.

: aku ta cakap kau bagi dia duti , tapi kau mewah kan dia. aku takot nanti last kau yang tertonggeng abis duit, dia nya tah kemana. aku tau kau dengan duit ta da masalah sangat. cuma jangan boros pada yang tak sepatut nya ja. aku ingatkan ja.

: ok cikpuan. terima kasih ye ingat kan aku . 

: sama, ingat lepes ni berjaga jaga sikit belanja duit tu .


: yap! i will . Insyallah .

lalu datang lah si nadia kepada si ajie untuk meminta nasihat bagaimana nak mengawal diri dari bebelanja lebih untuk pakwe dia. 


gila ! asal datang tanye kat aku lah wey. aku pun ta tau nak ajar kau apa !


jadi dengan tanpa selindung selendang nya, si ajie pun cakap : nadia, aku bukan ta nak tolong cuma aku ta tau je nak nasihat macam mana.


haha .


senang ja sebenarnya , kalau kau tanaK tinggal kan dia. kau jangan bawak duit time keluar dengan dia. cakap la kad bank hilang. ta pun jangan keluar dengan dia. cakap tada duit ka. ta pun selalu lah tertinggal duit dan minta kat dia. ta pun kau buat list perbelanjaan.TAPI, tu dah macam kejap sangat, kau kira macam balas dendam guna duit dia balik. kawal diri dengan kau berkira la sikir dengan dia. cakap gilir gilir laaa.  ta pun kau pikir sendiri. sebab aku ta dapat nak pikir.aku ngantok nak tido. esok nak bangun awal nak pergi AMSO!



haha,

eyh , lelaki tu tada perasaan malu ke dok kikis duit nadia tu ? hmm. ka itu anak ikan babydoll dia. haha ! serabai .

nadia bukan nama sebenar . supaya ta mengaib kan orang . ha boleh ta mcam tu . heee.

xoxo , kalau lekaki berbelanja lebih untuk perempuan best lah ! heeee

No comments: