ALHAMDULILAH

17 May 19:27 RM0.00 MOE:
Tahniah ! Anda berjaya dipanggil temuduga calon tambahan KPLSPM Ambilan Jun 2010.Info lanjut : http://apps.emoe.gov.my/kplspm/std_jun102/


apa ni apa ni ? hah cheaa tanya tanya pulaa . rezeki laa. aku bagai ta percaya je dapat panggilan temuduga nih . bagai mimpi di senja hari. biar pun panggilan calon tambahan . aku bahan je. ye la bukan senang nak dapat peluang nih. detail : baca sikit program ap tuu ? pendidikan prasekolah . haha *sejak bila aku suka budak budak ??


No Kad Pengenalan
:
92****-**-****
Nama
:
AINA HAZIRA BINTI ROSLI
Program
:
S017P0000P - PENDIDIKAN PRASEKOLAH (SK)
Pusat Temuduga
:
L16D


L16-KOLEJ MATRIKULASI JOHOR (KMJ)





JOHOR
Tarikh
:
19 - 05 - 2010
Masa
:
11.00AM

aku sebalum ni ta pernah pergi temduga , kalau setakat kat sekolah tuu adalahh. hah tapi nih ta sama . aku hanya ada lebih kurang 36jam untuk siap sedia.


1. Kene lengkapkan
borang , resume dan bagai bagai .
2. Kene ujian INSAK . 135 soalan dalam 30 minit. Soalan nya boleh tahan senang , cuma kene pikir lojik je.
3. Temuduga berkumpulan : dapat topik kesan daripada pembuangan bayi dan sumbangan kita dalam menangani masalah nih .aku ber3 . kiteorang pun bercochea cochea laa pasal isu nih.

4. Ting Ting . Masa nya untk temuduga berseorangan pula : jeng jeng Apa jadi .
banyak soalan yang aku kene jawab . siap kene bercerita lagi dalam tuu . yelaa nama pun temuduga untuk prasekolah kan. hahaa..
5. Abislaa. akhirnya aku jejak kaki kat KMJ. not bad . sempat la akuu jumpa kawan kawan y dah masuk kat situu . miss all of you guys .


setakat ni , semua yang aku mohon aku dapat . tapi ta dala gila kuasa nak pergi semua . harap lah aku dapat masuk bidang pendidikan ni. aku nak teruskan warisan ibubapa aku .

CIKGU AINA HAZIRA BINTI ROSLI .
INSYALLAH ;)

emosi

aku berEMOSI ?
ya , minggu nih sangat beremosi kenapa tah tiba tiba je .
tapi emosi akuu bukan yang touching touching , jiwang jiwang tuu . ta main laa tuu semuaa. hha

1. Akuu beremosi ketika memanduu .
Nih agak bahaya sikit . asal aku drive je , mulut nih terus ringan nak marah marah pemanduu lain yang memandu cam tah apa apa di jalan raya * chea padahal akuu pun tah apa apa. haha . mentang mentang laa da ada lesen berlagakk ;P heheh ..

2. Akuu beremosi dasyat ketika menonton badminton , piala thomas .
first game , MALAYSIA - JEPUN (2-3) padahal Jepun tuu bukan laa hebat mana pun . banyak cuai laa pemain Malaysia .
secnd game , MALAYSIA - DENMAK (3-2) menang . hebat hebat . M. Hafiz Hashim seperti nak menebus kekalahan semalam . main dengan penuh semangat . fuhh.

ta sia sia kiteorng berguling guling nengok . walaupun ta smpai b.jalil , sokong kat rumah pun dah cukup .
MALAYSIA layak ke separuh akhir . malam nih MALAYSIA-CHINA . nih lagi gilaa akuu menjerit jerit agak nya.. haha sabar tunggu je malam nihh . harap harap boleh menang laa .

3. Aku beremosi dengan kucing .
macam orang gilaa je . kucing tuu memang jahat . akuu dah siap kemas rumah je nanti dy buat kecah . aduhai . pakal je kucing kalau orang tuu memang cari pasal la. macam mana kucing tuu kecah kan pun aku ta tau . tiba tiba je dah berselerak . agak pelik juugak .hha.

4. Aku beremosi ketika orang bertanya : eh , sambung belajar mana , kos apa ?
ta yah tanya boleh ta ? aku akan jawab soalan nih kalu orang penting je yang tanya , sebagai tanda hormat . akuu bukan ta nak jawab , tapi nanti semua yang tanye tu buat muka pelik , terkejut , segala reaksi keluar . tuu yang malas tuu . macam suatu kepelikan je akuu ambik kos tuu . * memang pelik pun . hah .biarlah aku ta minat , aku ta sesuai , apa sekali pun aku akan berusaha untuk belajar sungguh sungguh .

awak HEBAT

tidak seindah 'tittle'
aku malas jee nak hurai perkataan HEBAT tuu ,
ta mau kasi malu kau kann ,
hha
HEBAT nih ta sama dengan HEBAT generasi brand tuu

bilaa laa kau nak BERHENTI ,
kau jangan laa buat terpingga pingga kau tuu
benti apa konon , geli akuu
kecik besar kecik besar je akuu pandang kau derr ,
cam sedap je kalu akuu sepak
*hha suka hati je nak sepak anak orang , suka hati akuu laa..


konon kau muka ketat ,
tulang bonggol sini sana ,
urat urat
warna warni hijau biru merah
semuaa nampakk akuu goyang laa ? tidakk sesekali laa derr ,
*anyway akuu jujur cuma kau hensem

kau ta kan berjaya laa derr ,
walaupun kau buat macam macam
cukup cukup laa tu ,
jangan sampai akuu buat kau duk dalam
ICU ,

badan berbalut balut

anyway akuu hargi lagu kau tuu
tapi impian kau tuu
simpann laa tuk orang lain bukan a
kuu alaa derr .