riwayat kasut belum tamat


ouh kasut, si ajie sangat merindui kamu !


terima kasih kasut

kasut ini banyak berjasa kepada si ajie.
kasut ini di bawa ke mana sahaja si ajie pergi,
ke kelas, ke cafe, ke jamban, kehulu dan kehilir .

kasut, hari-hari kita dating kan ?? haha


sepanjang si ajie menjadi tuan kepada kasut ini,
si ajie sangat sayang akan kasut ini.
si ajie menjaga kasut ini dengan baik.
walaupunn ~~~


yelaa, mengaku. si ajie memang ta pernah basuh kasut ini.
hahaha, ta yah basuh laa , baru style !

bermacam - macam pujian yang kasut ini terima
bermacam-macam cacian juga kasut ini terima
haih ..


: makanjang FS pun puji kasut ini. haha. lekas kau bangga wahai kasut ! bahahahar !



tapi..




kini...



tidak!!



bukan si ajie tidak sudi untuk menyarungkan kakinya di badanmu lagi ,




cuma,



si ajie memberi pelung untuk si kasut ini berehat.




dek kerana usiamu sudah lanjut ..



maaf kan si ajie .



jangan bimbang .



bila tiba waktunya,



si ajie akan menggunakan kamu semula (:

bangga-bangga



si ajie mula berjinak-jinak dengan si kecil .
heeee



seperti tidak percaya . buat pertama kali nya si ajie mendukung si kecil, dan si kecil itu tidak menangis. hha .. bangga-bangga .


okyehh, ini bermaksud si ajie sudah dewasa . heee


perasaan laa kau ajie, tapi ayah tetap cakap
: ajie ta matang lagi . ==' haih
sedihh ~~~




tiba-tiba

tiba-tiba rasa macam nak update blog dan tulis macam nie :

tanganku sakit-sakit dan sudah keras ,
dek kerana membasuh dan mngemas,
sedangkan sebenarnya lakiku tengah berseronok-seronok p kawin lain .
haih, nasib-nasib .

ha, ta pa malam nie biar aku pula yang p kawin lain,
nanti dy penat-penat balik kerja
bini baru ada , biar bini baru yang jaga dy pula !
hahaha (:


*kerja rajin-rajin ye, nanti boleh belanja saya ABC special punya !

seharian merepek

seharian punya cerita:
abis dari exam, dy p main hujan.
balik bilik konon nak buat assignment yang tertangguh.
namun apa yang dy buat adalah tertidoq!
apa pun ta jalan laa jawpannya.



petang:
sambung buat assignment
baru sepatah ayat
banyak gangguan yang datang menghasud " tak payah buat laa"
lalu berdiri di tingkap sambil bermain guitar
lalu di ugurat oleh seorang lelaki hemsem dan kaya
WTF !
magrib, tapi masih berskype !




malam,
pesta makan bersama-sama tetamu-tetamu tidak diundang ..
datang sebab depa mau makan sahaja !
p mencari jodoh ~~
tibe-tibe di offer , dah makan ??
kami nak p makan nie, nak makan apa ?
ROTI TELUR !!
tapi si ajie dapat nasi goreng kampung free !



motor !
peluang ini . hahahhahah ..
ajie bawak motor macam kura-kura ..
aku bawak motor macam kura-kura pun aku ada lesen laa,
kau kaki rempit tapi lesen ta da. mati katak laa !



tengh malam :
si ajie sambung merepek dy .
menyanyi sekuat-kuatnya .
maksudnya !
assignment aku ta kan siap laa macam nie .
tuthhhh !!



tapi untungnya menjadi si ajie .
dia mempunyai BF yang sangat awesome ,
double thumbs punya !
dy sanggup melayan kerenah si ajie, dan tidak menyuruh si ajie buat assignment kerana dia yang hendak buatkan. hahahahah..
kali ini kata-katanya bukan sekadar kata-kata, tetapi nyata (:

p balik p balik

1500
cucu-cucu, cepat laa kita p makan. nenek nak kejar bus lagi lepas nie..


1530
eyhh, bus... alamak nenek dah tua. ta mampu nak kejar bus tuu.
cucu pun satu, nape lambai-lambai ja bus tu. suh laa bus tuu benti ambik nenek nie..


1545
korang-korang makan laa dulu askirm nie, nenek nak p tunggu bus.
nenek nk p jauh nie, nk p bawa hati yang lara. nanti bila nenek dah cool, nenek balik la jumpa korang ..
:bye nenek, take care. jangan p lama-lama, nanti kami rindu nenek.


1543-1715
rapid yang penuh dengan manusia pun sampai.
adoi, depa ta tau ka ada nenek kat sini, cuba laa bagi laluan, hormat sikit orang tua-tua nie. ini tidak depa buat dekk je gamaknya.. depa pijak-pijak nya kaki nenek nie.. adoi sakit le nak oi..


1805
sampai kat klang centre. adoi semput nenek naik bus yang sesak itu.
tibe-tibe ramai pula yang call, bz betul laa..
ok, duduk dulu. penat nie.


1810
p usha tiket nak balik. dalam hati berfikir, awat mcam ramai orang ja nie. ada perayaan ka ?
ha a laa, cuti hari malaysia. alamak, mcam mana boleh lupa nie..
: kak, tiket p seremban ada ?
: ada, tinggal pukul **** ja. nak berapa ?
: ha? pukui **** ja ??. ta pa biar saya pikiaq sat na. nanti saya dtg balik


1815
sambil berfikir, sambil membelek-belek talipon mudah hilang. biasalaa dah tua ta reti guna barang2 IT ni .
tibe-tibe terbaca 1 pesanan ringkas dari atuknya


1825
bus rapid dr puncak alam sampai.
dalam hati kata, : woi nek apa tunggu lagi, hang p balik puncak alam laaa.. duk sini wat pa, hang dah laa ta asar lagi.. cepat-cepat p naik bus. ta payah nak pikir-pikir lagi.
dengan pantas nenek pun p naik bus.


1900
asalamualaikummm...
cucu2.. nenek sudah balik
nenek tak sampai hati nak tinggal kan korang. sebab itu nenek ta jadi p.
lagi pun hati nenek dah cool, sebab nenek lupa yang nenek nie nenek,lupa yang harapan itu palsu, dan lupa kata-kata itu hanyalah dusta . haha..

cu, nenek nampak lelaki hemsem yang cu suka tuu, mari kita usha dy..haha





nek!, esok pagi kita p jogging boleh ??
boleh, tapi kome kne ajak atok sekali, atoknya asyik tidoq jaa, p ajak dy exercise sekali na..
boleh-boleh!. heee










SI AJIE TELAH DI SERANG PENYAKIT KRONIK,
OLEH ITU, SI AJIE TIDAK DAPAT MENGUPDATE BELOG BUAYA INI ,
SEKIAN. TERIMA KASIH (:

small note

I'VE LEARNED MY LESSON WELL
AND NOW EVERY NIGHT

BEFORE I CLOSE MY EYES
I LOOK AT MY WOMEN

AND I ASK MY SELF

DID YOU

TELL HER

something that can make her

smile ??
DID YOU

thanks to her ??

DID YOU TELL HER

that you miss her much ??

DID YOU TELL HER

that you need her every single second ??

ILY DAMN MUCH !!