ceritalapok


ini cerita lapokk ,
well ,
suka hati laa nak tuliss jugakkk !
HAHA, ta nak baca sudahh ~~ weeee


seronok nya manusia bertiga ini
ponteng pratikal !
siut saja .

tihal , nadia , tecca

tpi ini ponteng secara baik ,
jangan salah paham .

mereka menyertai KARISMA UiTM ,
di UiTM Johor .

futsal perempuan

welcome to Johor !




sebelum pergi ,
mari minta restuu dengan YAMBEEDIN !

haha ,

minta restuu kaa buli dia kaa ?
comel gilaa yam di celahh ituu (:








wani sapian ??

yaaa dia pun ada sekali ,
mesti laaa , nanti siapa nak jaga yammm dan si ajieee tuu .

hahahahahaha ..







* si ajie suka beraksi , biar laaa !
sibooookk maknenekkk jaa ~


4 perkara untuk sihat

Petua Imam Syafie



Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas



Empat perkara melemahkan badan
1. banayk berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam



Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih



Empat perkara merosakkan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat



Emapt perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama





* sumber




M a l a y s i a n B o y



b a w a k u k e m a n a s a j a k a u s u k a
t i m u r s e l a t a n b a r a t a t a u u t a r a
d a m p i n g i a k u s e l a l u
y o u ' l l b e m y M a l a y s i a n B o y M a l a y s i a n B o y

berjalan - jalan


cuti sem lagi .. yahoooo ..
bermulaaa laaa episode bangun lambat , berat bertambah -tambahh .
tapi ..
episodee ituu belum nak mulaa lagi , sebab baru nak rasa cuti nyaaa ..



awal-awal cuti .
destinasi - ke sing ga po ..
tapi nyaa ,
pergi sehari ja, sebab ada yang lebih penting .
orang jauhh nak datang , ituu lagi penting . heeee
kan , kan ??



btw, thanks sebab datang melawat sayaaa (:



lepas nie ,
destinasi ke mana lagi .
heee .
bangla . mau p kawin dengan banggalaaaa (;



best nyaaaa cuti ooooo ~~~




jauhh dah kasut nie berjalan bersama tuan nyaa,
kesian pulaa pada kasut lamaaa --'




kisah 1

























petang Jumaat yang permai ,
sepasang kekasih bertemu di sebuah taman
pasangan kekasih yang sudah lama berkasih-kasih


si jejaka menyambut kedatangan si gadis dengan senyuman
namum ,
senyuman ikhlas itu di balas dengan pandangan hambar dari si gadis



kenapa, muram ja nampak ?
Fara sihat ?
hurmmmmm, abang ....



si jejaka sebenarnya sudah dapat merasa di hatinya
bahawa si gadisnya akan datang bersama masalah yang sama lagi
namum ,
si jejaka cuba mengendahkan perasaan itu dan menceriakan si gadisnya
malangnya ,
tidak berjaya ,
lalu meminta si gadis menceritakan masalahnya
walhal si jejaka sudah tahu akan masalahh ituu



menghembus hafas panjang , si gadis mula bersuara



abang , emak tanya lagi soalan yang sama ..
tapi Fara tak jawab apa punn ..
Fara hanya senyum
tanda mendengar soalan emak



Fara, abang dah berusaha yang terbaik,
abang kemalangan ini pun sebab abang kerja rajin-rajin
apa lagi yang mak Fara harapkan ?
dia tidak percayakan abang, abang dah cuba yakinkan dia ..



Fara pun dah cakap baik-baik dengan mak,
tapi mak ...
tetap mempersoalankan macam-macam begitulah beginilaa
abang fahamlah emak, macam mana pun dia tetap nak yang berbaik untuk anak dia
abang..
Fara buntu ,
Fara ta tau nak buat macam mana dah ..



macam inilah Fara
buat masa ini , abang masih belum boleh buat keputusan lagi
abang akan jalani pembedahan isnin nih
jadi akan abang buat keputusan selepas pembedahan abang selesai
harap Fara faham
Fara ..
sabar ye sayang , insyallah ada jalan yang terbaik untuk kita .



baiklah abang ,
macam mana sekali pun
Fara tunggu keputusan abang lepas pembedahan ,
harap semuanya berlajan lancar



sudah , jangan sedih .
abang tak suka Fara sedih-sedih
jomm ,
kita pergi jalan kat tasik depan ..
ok, abang
Fara nak bingqilin
ye, nanti kat depan tu abang belikan




ouh, gadisku ..
aku minta maaf seandainya aku tidak mampu membahagiakanmu
aku hanya mampu cuba sedaya upaya
maafkan aku gadisku ..
amat berat masalah yang kau hadapi
kau tetap mengukir senyuman untukku
namum ,
aku hanya mampu menghiburmu
sampai bilakah kau mampu bertahan dengan senyumanmu itu
akhirnya aku ketahui juga akan keperitanmu
adakah aku menyinggung perasaanmu ??
aku bersalah ....

sabarlaah Fara , semuanya akan selesai lepas pembedahan ini ...
mungkin ada hikmah di sebalik masalah ini ..

























sudah kembali

esok akan bermulanya episode pratikal lagi
kali ini si ajie dapat hospital lain lagi
hospital yang dia idamkan untuk menabur bakti
dia sendiri tidak tahu kenapa dia teringin sangat untuk berkhidmat di hospital ini ..
biar pun hanya dua minggu
dia akan tetap berusaha sedaya upanya sehingga berjaya
ayuh kembali ke alam pratikal
wahai mooooood pratikal . berdamping dan bermesra-mesralah dengan si ajie dengan pantas !







suasana bilik D ..
pesta makan ,
biasalah baru balik dari cuti
jadi semua pun bawah makan dari kampung halaman
konon-konon bertukaq-tukaq rasa masakan negeri masing-masing
berlemak-lemak laa jawabnya , tidak mengapa
aktiviti ini jarang kalinya dapat di lakukan
merasa masakkan kampung dan bersembang tentang kampung adalah saat istimewa bersama
namum yang menjadi rebutan : ayam mcD jugak .. hahahaha






sudut tambahan ....
tiba-tiba pasanan sms membawa si ajie untuk turun ke bawah dengan kabutnya
tanpa sempat berbuat apa-apa pun
heartbeat nya berdegup laju ..

dia mengidamkan saat ini dari kakinya jejek di tanah R6 sejak petang tadi
tetapi dia tidak mahu menjadi penghalang dek kerana pekara remeh ini
namun hasratnya tercapai jua akhirnya
walaupun sekejap, baginya sudah memadai daripada tiada
akan tetapi dia terlupa akan sesuatuu
sesuatuuu yang sangat dan amat dia inginkan ...
dalam hati berbisik : mungkin bukan kali ini masanya ..





sekian , malam bercahayakan kan bulan dan bintang


wink wink~~




this is atok kebayan and nenek kebayan family's
they hv their own family history that nobody's know about it.
but, the importance is ,


WE CARE,

WE LOVE ,

WE HELP,

WE SMILE,


TO EACH OTHER , rite ??


nenek kebayan always pray
for our happiness and
hope it will never hv a full stop until we meet again at the heaven.






notes for the maid : kalau atok terima hang, dapat laa hang jadi nenek baru , dan boleh laa hang bagi karipap cinta hang tuu kat atok .. tapi kalau atok ta terimaaaa, alamat nyaaaa~~ hang jadi maid sampai tuaaaaa~~~~ .. simpan karipap cinta hang tuuu .. hahaha ...

goood luck !

cuti seminggu ,
mari kita berjimba !!
luangkan masa bersama-sama JMA (:



good luck to all PMR candidates 2011 !!