Pages

Powered By Blogger

kotak merah

eyhh .. banyaknya miscall ..
laa, dari cik rupanya.. mesti dia nak suruh naik bas nie..
ta pe laa text dia je laa
: pagi cik, aku tak naik bus tau. aku naik motor, berdua.


masuk wad je,
aku nampak dia sedang berajin-rajin buat bed making.
namun dia sempat menyapa aku
: hai encik, comel nya .
haha, serius aku malu,dah la dia cakap macam tu depan CI. aku hanya mampu tersenyum.

:mana nak dapt mask & apron, hee biasalah baru secnd day kerja.hee
lalu dia pun sarongkan aku apron, dan hulurkan face mask.

siap buat rutin itu, aku pun pergi cubical aku. eyhh, sama cubical dengan cik & kawan dia pula. ini bagus nie. heeee

aku pun mula kan observation, cik pula sibuk membuka balutan dressing di kaki setiap pesakit, kawan dia turut membantu dia.

:"adik pesakit nie nak kene pergi x-ray, bawak dengan katil ."
:"ok saya uruskan. cik jom sekali , guna katil mana boleh g sorang"
:"ok2, boleh je.."



ruang menunggu x-ray,

masa nie laa aku bercerita panjang dengan cik nie. maklumlah dah lama ta jumpa dia, jadi aku pun berlama-lama dekat x-ray dengan dia. namun, dia lebih suka diam, dan hanya gelak kecik kadang-kala.




balik wad ,

hanya tinggal kami berdua. yang lagi sorang p antar pesakit juga. jadi nak ta nak, kami buat dressing bersama-sama, dan kami bersama-sama lagi.

aku sangat gembira dapat satu cubical dengan cik. banyak masa kami berborak bersama.

mencari kotak merah bersama,
mencari kerja bersama,
merayap bersama,
melawat bersama,
bercerita bersama,
mencari 7 benda tersembunyi bersama,



walaupun cik lebih banyak diam dan hanya ketawa kecik. tapi itu sudah cukup memadai. apatah lagi, aku dapat tunaikan apa yang cik idamkan, sejak ari tu lagi dia mintak. tapi baru hari ni aku dapat tunaikan. heee . aku berpuas hati hari ini . (:


cerita sahabat kepada sahabat ..

No comments: