Pages

Powered By Blogger

"Kamu akan meninggal..."





Sepasang suami isteri pergi ke hospital untuk melakukan pemeriksaan kesihatan. si isteri telah di periksa oleh seorang doktor lelaki. manakalah si suami telah di periksa oleh seorang doktor perempuan.


maka selepas selesai pemeriksaan ke atas pasangan tersebut. pasangan tersebut pun pulang ke rumah.


tiba di rumah, si isteri yang dulunya seorang yang pemalas,hanya pentingkan kerja dari keluarga, pengotor dan tidak pernah mengambil berat tenteng suaminya bertukar sekelip mata. si isteri menjadi sangat baik, solehah, rajin, pembersih dan sentiasa menjaga suaminya dengan baik.


begitu juga si suami pula yang dulunya selekeh, tidak terurus, pemalas, pemarah, dan kaki ngeteh juga berubah kepada suami yang soleh, baik, bersabar dan sentiasa kemas bergaya serta menjaga si isteri dengan cukup sempurna.


jiran tertangga mula perasaan akan perubahan pasangan ini. pasangan yang dulunya hanya kedengaran bergaduh, bertekak, tidak pernah senyum apatah lagi bertegur sapa dengan jiran tetangga berubah sekelip mata menjadi sangat baik dan ramah.


oleh itu, ramai yang tertanya-tanya sebenarnya apakah yang berlaku kepada pasangan ini. apakah yang hasil pemeriksaan kesihatan dulunya itu yang menyebabkan pasangan ini berubah , tapi apakah yang doktor itu bagitau sampai pasangan ini berubah kepada begitu bagus sekali ..













biaq p laa, doktor tu nak habaq apa pun. yang hang pa sibuk-sibuk nak tau tuu pasai apa laa kakak, hang pa memang maknenek laa .~~

2 comments:

one_ny said...

hang la mak nenek ajie...
cbok nk post bnde alah ni..
buat org trtanye2 je la..
apala...~~~huhu

ajie_harini said...

haha. ada lagi smbungnnya, tpi dah malas nak taip2 ..