Pages

Powered By Blogger

Sabarlah

assalamuilaikum ..
jumaat penghulu segala hari ..

semalam

aku ada post sesuatu kt fb , post itu berbentuk pertanyaan . malang nya tiada siapa pun yang membalas post itu . of course la aku heran sangat , sedang kan masa aku post tu rasa nya ada ja orang  ' seen ' mungkin meraka tidak tahu mengenai hal itu. so meraka pun buat dek dengan pertanyaan aku . atau mereka sebenarnya ada masalah untuk menjawab pertanyaan aku ? ...

hmm. think positive .

dan semalam aku terserempak dengan beberapa orang sahabat ku yang kelihatan nya dengan penuh dengan masalah . kesian aku nengok mereka ni .. konon nya kami plan nak pergi menenangkan fikiran . namun hasrat itu terbatal. mungkin duduk di bilik dan munasabah diri meminta bantuan dari Yang Maha Pemurah itu adalah jalan yang lebih baik ..

hari ini .

belas ehsan seorang yang bernama sahabat , dia menceritakan hal mengenai pertanyaan aku semalam . * yang aku post kat fb tu .. no wonder laa tada siapa pun yang jawap pertanyaan aku semalam .

wahai sahabatku , sesungguhnya kami telah memilih kau sebagai ketua kami . maka laksanakanlah tugas itu. kami sebagai 'follower' macam mana sekali pun kami tetap akan mematuhi arahan seorang ketua, dan bersabar lah dengan setiap ujian yang dituruni ke atas diri kamu .. insyallah semua nya akan berjalan dengan lancar.


“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya…” (Al-Baqarah: 286)

http://akhmohd777.wordpress.com/2010/10/12/saudara-sesungguhnya-allah-itu-dekat/

* cerita ini berkaitan ..

No comments: