Anak-anak Kemboja

Dapat berjumpa dengan penduduk dan bergaul mesra dengan anak-anak di perkampungan Kemboja merupakan pengalaman yang seronok . Mereka sangat peramah, rajin, baik dan penuh dengan didikan agama .
tiba-tiba rindu pula pada anak-anak kecil ni..




group 1 . ini group ajie .
mereka suka nak dengar cerita-cerita pasal nabi .
senang nak ajar anak-anak ini .
mereka mudah paham dan tidak degil sedikit pun .


fine, ajie di buli !
tapi,
dapat berdiri tegak juga . HHA
dah lama ta lalu jambatan macam nie, jdi nya sedikit cuak ! sikit je


they call me : ustazah aina
sejuk perut ibu i kalau dengar ni .


anak-anak kecik yang ceria dan sentiasa gembira .
insyallah. kamu semua akan berjaya suatu hari nanti .


ni dua orang yang nakal . asyikk nak main je .
tapi ,
bila cerita pasal kematian, diam. insaf =='


anak-anak kecil yang sangat-sangat rajin .
tanpa diarah mahupun di suruh ,
semuanya atas tanggungjawab sendiri .di luar jangkaan !



tiba-tiba ,
aktiviti membersihakan sungai di gemparkan dengan
:
pacat ! pacat ! pacat!


pacat ??
apalah sangat bagi mereka di sini .
bahan mainnan ja , kami yang jerit lebih lebih ..
***maluuuuu tebal tebal !

ustazah siti dan ustazah aina . bagi anak-anak kecil ini sesiapa yang datang dan memberi ilmu kepada mereka adalah ustazah mereka, dan mereka akan sentiasa mendampingi ustazah-ustazah untuk menimba ilmu .

jujur nya ajie sangat lah kagum dengan sikap anak-anak ini, mereka sangat suka bila belajar agama. sedang kan anak-anak lain pada zaman ini lebih leka dengan duniawi !

ha, dah mcam ustazah kan . best tau di panggil ustazah !

4 comments:

Black Jeepsu said...

yela uztazah!

ajie_harini said...

ha, su jeles la tuu orang ta panggil dia ustaz .

Black Jeepsu said...

uztazah ainaa

ajie_harini said...

uztaz aziz