GARAM GULA

CUTI CUTI




Seminggu CNY. kitorng balik kampung.. atukk menunggu kepulangan kami.. waa rinduu nye nak balik kampung..
*cheaa rindu lain sebenarnye. haha..

misi utama balik kampung nak pergi gunung ledang. nak mandi manda.
haha..cucu yang baik kan kan.. haha..
mula ayah memang ta nak bawak.

alasan : dah lama ta hujan air cetek, ta seronok nanti.
cuti mesti ramai orang, sesak nanti.

*kitorang adik beradik pun berasa hampa. lalu masing masing plan buat muka sedihhh.. muka se10sen.haha.

tapi akhirnya... jeng jeng jeng..

ayah bersuara : siap jom kita g gunung ledang! sian anak anak ayah. lagi pun nak ajak angah jalan jalan..

kiteorang apa lagi.. meloncant kegembiraan. haha.. berbunga bunga hati..

siap packing barang . kitorng pun mula perjalanan..kiteorang pergi ber5.

seronokkkk... tiba tiba..

what?! 3km sebelum sampai kt gunung ledang dah sesak.. memang dasyat.

alang alang menyelup pekasam biar sampai ke pangkal lengan. haha..

dengan tabah akhrnya sampai jugk.. lama jugkk laa.. sabarrr je..haha
even agak ramai orng. jadi bessss dapat berendam. hehehe..
kul 7 kiteorng pun pulang.. penat menyelubungi diri..fuhhhhh!


kHAMIS
antar kak una balik melaka. pastu g seremban rumah mak long. time tuu malam juaamt. cam biasa mak long g surau. kat rumah ada cucu cucunya dan bibik bibik nya. anak kak aida ;)

kiteorang memang ta plan nak g rumah mak long. sume nya kebetulan je. suprised! haha

ibu yang exctited nak jumpa kak nya
ibu : jik g panggil tok wan . cakap tok cik datang.
*jik(cucu) pun jalan kan arahan

tok wan punya terkejut.. nasik goreng yang baru di suap siap terkeluar balik..haha.. sian pun ada jugak..

tok wan : dik, awak tiba2 daatang??..sesat ke?hehe..

*mak long punya terkejut adik dia datang tnpa beri tau.. ta terkata.. haha..

mak long terus ta jadi makan nasik goreng , terus balik sebab nak makan nasi beryani yang adik dia bawk kan.. haha

*bermula laa kisah 2 beradikk tuu... berborak sampai ke pagi.. haha

terasa seronok sangat tengok ibu dan kakaknya yang bergituu mesra

air yang di cincang tak kan putus

*memang betul punn... ;)

aku harap aku dan adik beradik akuu jua akan bergituu bilaa dah besar nanti.. amiannn...

3 comments:

biztoone said...

haha dah lama tak mandi kat sane..huhu masih meriah seperti dulu eh? hehe

ajie_harini said...

ye.. kalu cuti lagi meriahh..

Jard The Great said...

hohoho....... mak ku da lama tak jumpa adik-beradik die.. hmmm