Pages

Powered By Blogger

akhirnya , hs sg buloh

3 JAN 2011

Buat kali pertama nya aku jejak kaki di hospital sg buloh sebagai stdnt nurse uitm .. prghhhh , ta tau laa apa perasaan time tuuu . dah la kne bangun awal . seawal 6:oo am dah naik bus. target naik bus adalah TIDUR . HAHA . apa lagi , perjalanan lebih kurng dalam 45 mint. so mcm sempat mimpi laa kan . haha.

day 1 : orentasi . apa jee , aku ingt laa dy bawak jalan satu hospital . rupanya jalan kat wad yang aku kne bertugas jee. haha . aku jaga WAD 4B SURGICAL . nasib baik wad tu second class , so patient pun sikit jee.

day 2: bermula laa duty aku . haha . dah la aku ketua , datang jee infm staf nurse > dengar report > bed making > wish patient > observation > jumpa doktor > rehat > ambik patient > observation > balik . tuu jee. tapi sangt pack . ta sempat nk rehat sangat pun. apatah lagi nak
duduk .tapi kan , aku sempat usa doktor2 bdk induk yng hemsem hemsem . haha. sebab ada org suh aku usa kan . hahah . yg mcm tuu sempat pulaa kan . haha . lekk laa, hygine mata siki . ahha


apa yang aku belajar dengan doktor hari ini, sangt bergunaa .
memori terindah. haha

INFECTION CONTROL
1. Hand hygine
2. PPE
3. Sharp and waste
4. Linen
5. Disinfektant and strilezation
6. Housekeeping and management .
: belajar warna2 mop , alaa mop lantai tuu . ada warna - biru , hijau , kuning , merah , putih . pelik kan. mop pun ada warna sendiri . heee. tu antara yang pelik aku dpt hari ini . .


morning duty : 7 am to 2 pm
afternoon duty : 2 pm to 9 pm

LAGI 22HARI LAGI DI HOSPITAL SG BULOH . GOOD LUCK AJIE (:

2 comments:

Unknown said...

ajie.. gi cari kawan akak nama dia Rashidah Mat Yatim...dia mengajar student2 nurse uitm kat hospital sungai buloh tu la.. ckp kat dia, ajie sepupu akak tau.. heheh

ajie_harini said...

dy sister ke ? macam ada nampak nama tuu , ta pe nanti ajie try cari . ajie wad 4b surgical . dy wad bape ?