kisah 1

























petang Jumaat yang permai ,
sepasang kekasih bertemu di sebuah taman
pasangan kekasih yang sudah lama berkasih-kasih


si jejaka menyambut kedatangan si gadis dengan senyuman
namum ,
senyuman ikhlas itu di balas dengan pandangan hambar dari si gadis



kenapa, muram ja nampak ?
Fara sihat ?
hurmmmmm, abang ....



si jejaka sebenarnya sudah dapat merasa di hatinya
bahawa si gadisnya akan datang bersama masalah yang sama lagi
namum ,
si jejaka cuba mengendahkan perasaan itu dan menceriakan si gadisnya
malangnya ,
tidak berjaya ,
lalu meminta si gadis menceritakan masalahnya
walhal si jejaka sudah tahu akan masalahh ituu



menghembus hafas panjang , si gadis mula bersuara



abang , emak tanya lagi soalan yang sama ..
tapi Fara tak jawab apa punn ..
Fara hanya senyum
tanda mendengar soalan emak



Fara, abang dah berusaha yang terbaik,
abang kemalangan ini pun sebab abang kerja rajin-rajin
apa lagi yang mak Fara harapkan ?
dia tidak percayakan abang, abang dah cuba yakinkan dia ..



Fara pun dah cakap baik-baik dengan mak,
tapi mak ...
tetap mempersoalankan macam-macam begitulah beginilaa
abang fahamlah emak, macam mana pun dia tetap nak yang berbaik untuk anak dia
abang..
Fara buntu ,
Fara ta tau nak buat macam mana dah ..



macam inilah Fara
buat masa ini , abang masih belum boleh buat keputusan lagi
abang akan jalani pembedahan isnin nih
jadi akan abang buat keputusan selepas pembedahan abang selesai
harap Fara faham
Fara ..
sabar ye sayang , insyallah ada jalan yang terbaik untuk kita .



baiklah abang ,
macam mana sekali pun
Fara tunggu keputusan abang lepas pembedahan ,
harap semuanya berlajan lancar



sudah , jangan sedih .
abang tak suka Fara sedih-sedih
jomm ,
kita pergi jalan kat tasik depan ..
ok, abang
Fara nak bingqilin
ye, nanti kat depan tu abang belikan




ouh, gadisku ..
aku minta maaf seandainya aku tidak mampu membahagiakanmu
aku hanya mampu cuba sedaya upaya
maafkan aku gadisku ..
amat berat masalah yang kau hadapi
kau tetap mengukir senyuman untukku
namum ,
aku hanya mampu menghiburmu
sampai bilakah kau mampu bertahan dengan senyumanmu itu
akhirnya aku ketahui juga akan keperitanmu
adakah aku menyinggung perasaanmu ??
aku bersalah ....

sabarlaah Fara , semuanya akan selesai lepas pembedahan ini ...
mungkin ada hikmah di sebalik masalah ini ..

























3 comments:

datentemah said...

oi, sejak bile ko pandai gune ayat2 novel ni???

one_ny said...

haha..bese la temah nenek kte ni
skrg da pndai berpuitis2 ni..
ko kene paham ye..hehe

mizan said...

pic bawah skali tu menariks.