terlajak perahu boleh di undur, terlajak cakap ?
050213
assalamuilaikum ,
Kali ni ana berblogging nak membebel sikit. hangpa nak tau pasal apa hangpa baca la # tu pun kalau berminatlah .
Firstly , ana bersyukur sangat sebab ana di beri peluang oleh ibu bapa ana untuk bersekolah di sekolah cina. So that, ana boleh berbahasa Mandrin dan faham sikit-sikit Cantonese. Tapi malangnya, ana sudah tidak sefasih dulu, al maklumlah, orang disekeliling ana bukan lah orang-orang yang boleh berbahasa Mandrin, so ada selalu bebel cina kt Sepet ana. haha.. nanti mesti dia cakap 'ha, kutuk saya la tu !' no im not!
bebalik kepada niat asal menaip.
Ceritanya macam ini . hari ni birthday kawan ana. Jadi balik dari library petang tadi, ana dengan nadia pun pergi la cari kedai kek. Pilih-punya pilih, nadia teringat kan si kawan ni suka kek chocolate and ice cream so kami pun decide beli chocolate ice-cream kek untuk si kawan ni ..
Then amboi tu pun bawak kek tu ke kaunter, tiba-tiba amoi cakap pada cashier yang juga rakan sekerja dia
* bahasa mandrin
amoi : saya bagi yang paling tak cantik sekali
cashier : ye ke, siapa yang buat ?
amoi : tak pastilah siapa yang buat .
* ok, time ni ana dengar perbualan depa dan ana sangat paham. tapi apa yang tak cantik ?? kek yang dia bagi tu ka yang paling tak cantik ?? ana mula rasa marah dan tidak puas hati .. ana pun pergi pilih semula kek, malang nya kek chocolate lain semua sudah di booking.. fine... ana suruh dia tukar strawberry yang kt bahagia atas tu, sebab nampak mcam tak masak lagi .. the dia guna gunting usik-usik cakap
amoi : ouhh ini ice punya
ana : you sudah guna gunting kotor ini lagi kasi cuit-cuit ini makanan. kasi tukar .
amoi tu pun p la habaq kt boss dia, boss dia pun tukar la sambil bebel-bebel .depa ingat ana ta paham gamaknya!
tiba-tibaaa..
*dalam bahasa mandrin
cashier : ouh, dia suruh tukar. saya nak caj satu biji strawberry tu 80 sen.
amoi : betul ka nak caj ?
cashier : betul la. nanti nak bayar bayar baru nak cakap dengan dia. kene extra caj ..haha
amoi : bagus-bagus !
bos : heeee , heeee, heeeee
ana mula panas dannnnn sangat GERAM !
'kalau kene caj satu strawberry 80 sen saya tamau bayar. you yang usik-usik guna gunting i pula yang kene bayar '
semua kt situ terdiam . muka cashier tu cuak gila! seriously . nadia yang ta tau apa-apa tu pun terkejut..
'bos, itu tukar kene caj ka ?'
' eyh, tap payah bayar punya.. hehehe ..'
ok !
ingat ana tak paham la tu .. pengjaran buat hangpa. kalau ikutkan ana dah tak nak beli dah kt kedai tu, tapi kesuntukan masa, ana ikut kan je la...
assalamuilaikum ,
Kali ni ana berblogging nak membebel sikit. hangpa nak tau pasal apa hangpa baca la # tu pun kalau berminatlah .
Firstly , ana bersyukur sangat sebab ana di beri peluang oleh ibu bapa ana untuk bersekolah di sekolah cina. So that, ana boleh berbahasa Mandrin dan faham sikit-sikit Cantonese. Tapi malangnya, ana sudah tidak sefasih dulu, al maklumlah, orang disekeliling ana bukan lah orang-orang yang boleh berbahasa Mandrin, so ada selalu bebel cina kt Sepet ana. haha.. nanti mesti dia cakap 'ha, kutuk saya la tu !' no im not!
bebalik kepada niat asal menaip.
Ceritanya macam ini . hari ni birthday kawan ana. Jadi balik dari library petang tadi, ana dengan nadia pun pergi la cari kedai kek. Pilih-punya pilih, nadia teringat kan si kawan ni suka kek chocolate and ice cream so kami pun decide beli chocolate ice-cream kek untuk si kawan ni ..
Then amboi tu pun bawak kek tu ke kaunter, tiba-tiba amoi cakap pada cashier yang juga rakan sekerja dia
* bahasa mandrin
amoi : saya bagi yang paling tak cantik sekali
cashier : ye ke, siapa yang buat ?
amoi : tak pastilah siapa yang buat .
* ok, time ni ana dengar perbualan depa dan ana sangat paham. tapi apa yang tak cantik ?? kek yang dia bagi tu ka yang paling tak cantik ?? ana mula rasa marah dan tidak puas hati .. ana pun pergi pilih semula kek, malang nya kek chocolate lain semua sudah di booking.. fine... ana suruh dia tukar strawberry yang kt bahagia atas tu, sebab nampak mcam tak masak lagi .. the dia guna gunting usik-usik cakap
amoi : ouhh ini ice punya
ana : you sudah guna gunting kotor ini lagi kasi cuit-cuit ini makanan. kasi tukar .
amoi tu pun p la habaq kt boss dia, boss dia pun tukar la sambil bebel-bebel .depa ingat ana ta paham gamaknya!
tiba-tibaaa..
*dalam bahasa mandrin
cashier : ouh, dia suruh tukar. saya nak caj satu biji strawberry tu 80 sen.
amoi : betul ka nak caj ?
cashier : betul la. nanti nak bayar bayar baru nak cakap dengan dia. kene extra caj ..haha
amoi : bagus-bagus !
bos : heeee , heeee, heeeee
ana mula
'kalau kene caj satu strawberry 80 sen saya tamau bayar. you yang usik-usik guna gunting i pula yang kene bayar '
semua kt situ terdiam . muka cashier tu cuak gila! seriously . nadia yang ta tau apa-apa tu pun terkejut..
'bos, itu tukar kene caj ka ?'
' eyh, tap payah bayar punya.. hehehe ..'
ok !
ingat ana tak paham la tu .. pengjaran buat hangpa. kalau ikutkan ana dah tak nak beli dah kt kedai tu, tapi kesuntukan masa, ana ikut kan je la...
ahad, 13012013
Assalamuilaukum..
Seawal pagi ana sudah bangun, konon nya plan nak keluar pagi-pagi pergi isi minyak motor dan ke Selayang Mall mencari sesuatu yang penting. namun niat terbatal dek kerana hujan. ana pun bangun juga lalu melakukan rutin biasa sebagai seorang gadis yang comel. haha ... sesudah ana kemas semua nya, hujan masih lagi tak berhenti . jam menunjukkan tepat 9 pagi . ana pun buka la TV untuk cari cerita best. godeh-godeh ana nengk cerita 'Nasi Lemak Kopi O' di TV 9. best, banyak informasi yang ana dapat. In the end of the segment of the program, host bertiga tu di tugaskan untuk memasak. This the best part. Chef Wan di jemput sekali dalam segment yang terakhir ni. berguling-guling tengok mereka masak. should be lelaki pandai masak kan ? sebab chef no 1 Malaysia pun lelaki .. hee, ya ka ?? never mind my Sepet pandai masak. haha...
what should do in this weekend ??
Double A'
31.12.12
MONDAY
Esok tahun baru ? serius ke ni .. hmm .. Apa ada dengan tahun baru . Seperti biasa . Ana tak perlu nak ada azam dan impian baru . Sebab memang selama ini ada ta pernah ada azam dan impian baru pun setiap kali tahun baru . Itu bukan satu kewajipan pun. itu hanya satu matlamat/ target . Jadi impian dan azam itu boleh datang bila-bila masa. Dan once ana ada azam insyallah ana akan pastikan yang azam itu suatu yang ana sendiri mampu lakukannya, bukan hanya azam kosong sahaja.
Sambil melayan lagu MEOR- yang terlintas di fikiran yang baru di beli di KL center semalam, Ana melihat sekeliling bilik ana yang kelihatan tidak teratur ... ' kenapelah bilik aku bersepah semacam ni, siapalah nak kemaskan kalau bukan diri sendiri' sebab itu lah ana lebih selesa duduk bilik sorang. Ana buat sepah ana kemas. Tadalah ana serabutkan orang lain. Mungkin sudah menjadi kebiasaan, duduk bilik sorang. hmm. Lupa kan pasal bilik .
Ana menjengahkan kepala keluar tingkap bilik.. dari tingkat setinggi ini ,ana boleh lihat banyak benda..Di jalan kenderaan tidak pernah putus, tak kira waktu. Jalan raya tidak pernah sunyi. Air sungai tak berhenti mengalir .. Lampu tak pernah padam.
Diam-diam ini minggu ke 6 ana berpratikal di sini . Di hospital selayang. Banyak yang ana sudah pelajari . Dari tak tahu menjadi mahir . Ana berdoa agar ana terus menjadi pelajar yang cemerlang. Ana bakal bergelar graduasi tidak lama lagi, ana hanya harap dapat buat parents ana tersenyum kegembiraan, seperti mana mereka tersenyum suatu ketika dulu ..
Tiba-tiba,
berdentum dentum bunyi bunga api di lepaskan.. mungkin bunga api tahun baru ...ana mahu berangan sambil melihat bunga api ...
Selamat tahun baru dunia...
Esok tahun baru ? serius ke ni .. hmm .. Apa ada dengan tahun baru . Seperti biasa . Ana tak perlu nak ada azam dan impian baru . Sebab memang selama ini ada ta pernah ada azam dan impian baru pun setiap kali tahun baru . Itu bukan satu kewajipan pun. itu hanya satu matlamat/ target . Jadi impian dan azam itu boleh datang bila-bila masa. Dan once ana ada azam insyallah ana akan pastikan yang azam itu suatu yang ana sendiri mampu lakukannya, bukan hanya azam kosong sahaja.
Sambil melayan lagu MEOR- yang terlintas di fikiran yang baru di beli di KL center semalam, Ana melihat sekeliling bilik ana yang kelihatan tidak teratur ... ' kenapelah bilik aku bersepah semacam ni, siapalah nak kemaskan kalau bukan diri sendiri' sebab itu lah ana lebih selesa duduk bilik sorang. Ana buat sepah ana kemas. Tadalah ana serabutkan orang lain. Mungkin sudah menjadi kebiasaan, duduk bilik sorang. hmm. Lupa kan pasal bilik .
Ana menjengahkan kepala keluar tingkap bilik.. dari tingkat setinggi ini ,ana boleh lihat banyak benda..Di jalan kenderaan tidak pernah putus, tak kira waktu. Jalan raya tidak pernah sunyi. Air sungai tak berhenti mengalir .. Lampu tak pernah padam.
Diam-diam ini minggu ke 6 ana berpratikal di sini . Di hospital selayang. Banyak yang ana sudah pelajari . Dari tak tahu menjadi mahir . Ana berdoa agar ana terus menjadi pelajar yang cemerlang. Ana bakal bergelar graduasi tidak lama lagi, ana hanya harap dapat buat parents ana tersenyum kegembiraan, seperti mana mereka tersenyum suatu ketika dulu ..
Tiba-tiba,
berdentum dentum bunyi bunga api di lepaskan.. mungkin bunga api tahun baru ...ana mahu berangan sambil melihat bunga api ...
Selamat tahun baru dunia...
based on true story ..
assalamualaikum ..
ahad 2 December .
hari ini ana shif malam. selepas ana bangun kul 6:30 untuk pastikan kawan ana yang shif pagi sudah bergerak ke kerja, ana pun tido semulaa.. ahad katakan.. heee. kemudiannya ana terjaga dek suara-suara orang ramai.. rupanya semua dah bangun, ana sahaja yang masih tido ..maklumlah ana tido di rung tamu malam tadi, jadi ramai-ramai bangun mesti lepak di ruang tamu menonton TV sambil makan cekodok, dan ruang tamu harus di bersihkan. ana pun mengangkut segala bantal-bantal ana dan blanket ana ke dalam bilik. ana sambung tidoo ...kemudian ana dikejutkan dengan sistem pesanan ringkas SMS . dari si sepet.. katanya dia mahu pulang ke Kedah , tapi ta tahu tiket jam berapa. ana pun bangun on laptop dan search kan jadual bus nya. kemudian ana cube untuk tidur semula, tetapi gagal...
kenapa ana rasa hari ini ada sesuatu yang penting. ana nak sangat hantar si sepet ke duta. tapi malang nya sepet ke duta bersama akhmal menunggang motor. ana kecewa.. ana nak sangat jumpa sepet sebelum dia balik kedah ..
zohor ..
ana online baca paper. ana masih tertanya-tanya what is the day today. yah i know is Sunday . never mind, i will know it later.
ha, tu dia. ana dah jumpa. hari ni hari apa !!
dulu,
ana masih ingat. pada tanggal 2 December 2011 , ana yang masih belajar di puncak alam larikan diri balik ke seremban sebab ana ta tahu, ana segan, ana malu untuk meraikan tarikh itu.. jadi ana rasa kalau ana berada jauh dengannya, ana sudah terlepas untuk meraikannya.. heee ...ana hanya wish melalui sistem pesanan ringkas SMS sahaja. itu pun selepas mati akal macam mana nak wish ...
kini,
2 December 2012 , ana di sini . di rumah sewa ana di selayang . ana tidak lagi melarikan diri. namum, si sepet ini pula yang melarikan diri. balik ke kedah tanpa sempat ana berjumpa. ta mengapa, kali ini ana harus berani. sebab ini sudah kali kedua . yang dulu ana sudah sia-sia kan ..tapi macam mana ? si sepet nya ngak ada kok ..
ana kuat kan semangat , mencapai talipon bimbit lalu mendail number si sepet * ceh padahal ta ingt pun nombor phone dia. memang dah tersimpan dalam contact.
' aziz , happy birthday ' tu ja yang ana mampu katakan ... ana nak nangis... ana malu sangat-sangat ... walaupun ta nampak muka dia. tapi ana tetap malu ..heeee
btw,
kita ta sebaya .
xoxo, double A
ahad 2 December .
hari ini ana shif malam. selepas ana bangun kul 6:30 untuk pastikan kawan ana yang shif pagi sudah bergerak ke kerja, ana pun tido semulaa.. ahad katakan.. heee. kemudiannya ana terjaga dek suara-suara orang ramai.. rupanya semua dah bangun, ana sahaja yang masih tido ..maklumlah ana tido di rung tamu malam tadi, jadi ramai-ramai bangun mesti lepak di ruang tamu menonton TV sambil makan cekodok, dan ruang tamu harus di bersihkan. ana pun mengangkut segala bantal-bantal ana dan blanket ana ke dalam bilik. ana sambung tidoo ...kemudian ana dikejutkan dengan sistem pesanan ringkas SMS . dari si sepet.. katanya dia mahu pulang ke Kedah , tapi ta tahu tiket jam berapa. ana pun bangun on laptop dan search kan jadual bus nya. kemudian ana cube untuk tidur semula, tetapi gagal...
kenapa ana rasa hari ini ada sesuatu yang penting. ana nak sangat hantar si sepet ke duta. tapi malang nya sepet ke duta bersama akhmal menunggang motor. ana kecewa.. ana nak sangat jumpa sepet sebelum dia balik kedah ..
zohor ..
ana online baca paper. ana masih tertanya-tanya what is the day today. yah i know is Sunday . never mind, i will know it later.
ha, tu dia. ana dah jumpa. hari ni hari apa !!
dulu,
ana masih ingat. pada tanggal 2 December 2011 , ana yang masih belajar di puncak alam larikan diri balik ke seremban sebab ana ta tahu, ana segan, ana malu untuk meraikan tarikh itu.. jadi ana rasa kalau ana berada jauh dengannya, ana sudah terlepas untuk meraikannya.. heee ...ana hanya wish melalui sistem pesanan ringkas SMS sahaja. itu pun selepas mati akal macam mana nak wish ...
kini,
2 December 2012 , ana di sini . di rumah sewa ana di selayang . ana tidak lagi melarikan diri. namum, si sepet ini pula yang melarikan diri. balik ke kedah tanpa sempat ana berjumpa. ta mengapa, kali ini ana harus berani. sebab ini sudah kali kedua . yang dulu ana sudah sia-sia kan ..tapi macam mana ? si sepet nya ngak ada kok ..
ana kuat kan semangat , mencapai talipon bimbit lalu mendail number si sepet * ceh padahal ta ingt pun nombor phone dia. memang dah tersimpan dalam contact.
' aziz , happy birthday ' tu ja yang ana mampu katakan ... ana nak nangis... ana malu sangat-sangat ... walaupun ta nampak muka dia. tapi ana tetap malu ..heeee
btw,
kita ta sebaya .
xoxo, double A
murah rezeki
assalamuilaikum .
sabtu .
hari ini ana cuti. ini adalah cuti pertama ana. esok ana akan kembali bekerja seperti biasa. tapi ana shif malam. di sebabkan ana cuti ana hantar la kawan-kawan ana yang shif pagi ni .
6:15 ana sudah hantar kawan-kawan ana. ana kene tunggu buah hati ana yang blik kul 7 lebih. apa ana nak buat ni . ana pun cari parking dan lelap kan mata. tidur-tidur ayam la ana di dalam kereta...
8 sudah ada di rumah..ana balik kemas-kemas rumah uruskan kain baju. nak buat breakfast rumah tada orang nk makan. ana teguk susu HL ana. then ana cari channel di TV. dengan harapan ada cartoon-cartoon yang best pagi-pagi ni ...
akhirnya ana tertidooo ....
11 ana terhidu sesuatu yang sedap.. lapar ..
ana bangun, mandi, dan ana nampak lunch sudah siap. ana pun apa lagi . makan ja la.. heeee
ana antar kawan ana yang shif petang dan ambik kawan ana yang shif pagi ..
3 ana dan kawan-kawan ana ke NSK untuk cari barang dapur yang kehabisan.. ana cuma listkan dan bahagi-bahagi kan tugas cari barang.
5 selesai. ana sampai ja di apartment. buah hati ana call, ' masak kicap dah siap, tunggu bawah. '
bila pula ana oder masak kicap ni ? .. tape ambik ja la. boleh buat tambah lauk. lagi pun dapat ana rasa masakkan buah hati ana yang sepet ni. heee
hmmm sedaaaap. terima kasih ..
betul orang cakap, bangun awal murah rezeki ... ada dapat ayam masak kicap . heeee
tapi awal ka ana bangun ?? mungkin awal bagi ana kot.
xoxo, ana suka kicap . heeee
sabtu .
hari ini ana cuti. ini adalah cuti pertama ana. esok ana akan kembali bekerja seperti biasa. tapi ana shif malam. di sebabkan ana cuti ana hantar la kawan-kawan ana yang shif pagi ni .
6:15 ana sudah hantar kawan-kawan ana. ana kene tunggu buah hati ana yang blik kul 7 lebih. apa ana nak buat ni . ana pun cari parking dan lelap kan mata. tidur-tidur ayam la ana di dalam kereta...
8 sudah ada di rumah..ana balik kemas-kemas rumah uruskan kain baju. nak buat breakfast rumah tada orang nk makan. ana teguk susu HL ana. then ana cari channel di TV. dengan harapan ada cartoon-cartoon yang best pagi-pagi ni ...
akhirnya ana tertidooo ....
11 ana terhidu sesuatu yang sedap.. lapar ..
ana bangun, mandi, dan ana nampak lunch sudah siap. ana pun apa lagi . makan ja la.. heeee
ana antar kawan ana yang shif petang dan ambik kawan ana yang shif pagi ..
3 ana dan kawan-kawan ana ke NSK untuk cari barang dapur yang kehabisan.. ana cuma listkan dan bahagi-bahagi kan tugas cari barang.
5 selesai. ana sampai ja di apartment. buah hati ana call, ' masak kicap dah siap, tunggu bawah. '
bila pula ana oder masak kicap ni ? .. tape ambik ja la. boleh buat tambah lauk. lagi pun dapat ana rasa masakkan buah hati ana yang sepet ni. heee
hmmm sedaaaap. terima kasih ..
betul orang cakap, bangun awal murah rezeki ... ada dapat ayam masak kicap . heeee
tapi awal ka ana bangun ?? mungkin awal bagi ana kot.
xoxo, ana suka kicap . heeee
semester 6
assalamuilaikum ,
ok, ana sudah bermula semester 6 ana.. hmm . macam- macam perasaan yang ada . ana harus kuat . ada ada 3 shif untuk kali ini . ana akan jadi junior staff nurse tak lama lagi . yeahh !
ana cerita kemudian lagi . ana nak siap-siap untuk p kerja .
xoxo. double A
ok, ana sudah bermula semester 6 ana.. hmm . macam- macam perasaan yang ada . ana harus kuat . ada ada 3 shif untuk kali ini . ana akan jadi junior staff nurse tak lama lagi . yeahh !
ana cerita kemudian lagi . ana nak siap-siap untuk p kerja .
xoxo. double A
satu sudah .
according to this post
# link
ada benda yang ana ta dapat lakukan lagi . one of that is solat berjemaah di surau .
# link
ada benda yang ana ta dapat lakukan lagi . one of that is solat berjemaah di surau .
7 hari cuti semester
assalamualaikum , today is Thursday .
will im waiting my sepet bangun tido and text me, let me update some activity during my semester break yang cuma seminggu ni ja.
cuti sem ana menjadi lebih awesome bila , apa yang ana idamkan nak buat sepanjang cuti sem ni hampir terlaksana dan some extra bonus !! yeahh
first in first, even ana ada sedikit problem masa nak balik mersing tapi dengan semangat yang kuat dan bantuan my sepet , ana berjaya jugak untuk balik ke mersing . * ana kene tinggal dengan bus . = ='
WELL , is not a big problem. rite ? ana kan kuat . hahahhaa ..~~~
so we start with number one to so on, heee .
________________________________________________________
nak ke dentist , dental checkup . done . siap bawa adik2 sekali untuk dental check up .
nak bergelak ketawa dengan adik-adik ana dan bawak mereka melakukan sesuatu yang seronok. done .
nak berresling dengan adik-adik ana, dan baby ...
nak tido depan TV bergolek-golek ramai-ramai . done. ibu dan ayah pun siap join. seronoknya.
nak p dating dengan best friend ana , done. ana teman dia p klinik ja, sorry sebab ana asyik malas nak p jalan-jalan tempat lain.
nak merumput kt mini taman ibu depan rumah tu , done. ana bangun seawal pagi untuk buat itu.
nak ikut ibu ana ke kelas agama nya setiap hari rabu .
nak kemas rumah, basuh kapet, dan setiap ruang yang bersepah . done .
nak masak laksa Johor, which is my Favorited . done .
my extra,
my father just back from fishing , so he got a lot of fish . wonderful . hari-hari ada dapat makan ikan fresh . kat puncak alam ana makan telur or ayam ja .
my grandmother was here, at my home .
so dapat bergossip, dapat dengar cerita ceriti .. is was great ..
yang ana tadapat buat lagi ,
insyallah ana akan buat yang ini juga .
nak p solat jemaah di surau ,
nak p jogging dengn adik-adik ana.
my father ,
bersama sebahagian dari hasil mancing nya..
will im waiting my sepet bangun tido and text me, let me update some activity during my semester break yang cuma seminggu ni ja.
cuti sem ana menjadi lebih awesome bila , apa yang ana idamkan nak buat sepanjang cuti sem ni hampir terlaksana dan some extra bonus !! yeahh
first in first, even ana ada sedikit problem masa nak balik mersing tapi dengan semangat yang kuat dan bantuan my sepet , ana berjaya jugak untuk balik ke mersing . * ana kene tinggal dengan bus . = ='
WELL , is not a big problem. rite ? ana kan kuat . hahahhaa ..~~~
so we start with number one to so on, heee .
________________________________________________________
nak ke dentist , dental checkup . done . siap bawa adik2 sekali untuk dental check up .
nak bergelak ketawa dengan adik-adik ana dan bawak mereka melakukan sesuatu yang seronok. done .
nak berresling dengan adik-adik ana, dan baby ...
nak tido depan TV bergolek-golek ramai-ramai . done. ibu dan ayah pun siap join. seronoknya.
nak p dating dengan best friend ana , done. ana teman dia p klinik ja, sorry sebab ana asyik malas nak p jalan-jalan tempat lain.
nak merumput kt mini taman ibu depan rumah tu , done. ana bangun seawal pagi untuk buat itu.
nak ikut ibu ana ke kelas agama nya setiap hari rabu .
nak kemas rumah, basuh kapet, dan setiap ruang yang bersepah . done .
nak masak laksa Johor, which is my Favorited . done .
my extra,
my father just back from fishing , so he got a lot of fish . wonderful . hari-hari ada dapat makan ikan fresh . kat puncak alam ana makan telur or ayam ja .
my grandmother was here, at my home .
so dapat bergossip, dapat dengar cerita ceriti .. is was great ..
yang ana tadapat buat lagi ,
insyallah ana akan buat yang ini juga .
nak p solat jemaah di surau ,
nak p jogging dengn adik-adik ana.
my father ,
bersama sebahagian dari hasil mancing nya..
having a dinner with my adik-adik .
im fat ? seriously .
my laksa ! nyum nyum.. jemput makan (:
ilovit .
baby . orang nak main game dia sibuk ganggu .. tepi tepi tepi .!!
ok, my sepet already text me . but he went to putrajaya. never mind , i have to ready the lunch .
ana ada lagi hari ini dan esok untuk ana menikmati mersing, sebelum ana balik pada hari sabtu ni .. i will plan something awesome today .
xoxo, double A
1 Muharam
awal tahun :
; segala puji bagi Allah, Allah SWT yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda serta sahabatnya. Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku melalukan larangan -Mu tetapi aku belum bertaubat sedangkan Engkau tidak reda dan melupai perkara itu. Engkau menangguhkan azab-Mu yang ditetapkan kepadaku. Engkau memrintahkan supaya aku bertaubat. Sesuhgguhnya pada hari ini aku memohon keampunan daripada Engkau, ampunilah aku. Dan apa yang aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redai dan Engkau janjikan pahala, maka aku memohonnya daripada Engkau, Ya Allah ya karim, ya Zal Jalal Iwal Ikram. Terimalah permohonanku ini dan janganlah Engkau hampakan harapanku terhadap-Mu ya Karim. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda juga sahabatnya. Segala puji bagi Allah, Allah SWT yang memelihara dan mentadbir sekalian alam.
akhir tahun :
; Segala puji bagi Allah, Allah SWT yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga serta sahabatnya. Ya Allah, Engkaulah yang kekel abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihan-Mu yang maha Agung dan kemurahan-Mu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun baru ini aku memohon daripada Engkau perlindungan daripada syaitan yang direjam, pengikutnya, tenteranya, dan penolongnya dan aku memohon pelindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan aku daripada perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diri kepada Engkau. Selawar dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atas keluarganya serta para sahabatnya. Segala puji bagi Allah, Allah SWT yang memelihara dan mentadbir sekalian alam.
Ibnu Abbas berkata : sesiapa yang membaca doa ini pada 1 Muharam, Allah mewakilkan dua malaikat memeliharanya pada tahun itu .
salam 1 Muharam .
xoxo , double A
i getting hurt day by day
This is not the rite way to protect your self . you may safe your self, but people getting hurt by you. Yes. something we have to be selfish . but please think about what you exactly do. Its is the best way, don't be so mean.
Why you choosing this way?
Running the fact ?
There are another way to solve it positively.
The true is you scare to face the reality . That it .
good night .
xoxo. double A
result
salam ,
semalam result fnal exam semester 5 dah pun keluar . pehhh , aku punya cuak jangan cakap laa. mula-mula dah nak tido ingat nak nengok esok pagi nya. tapi ta jadi . dengar budak bilik sebelah jerit-jerit dapat dean list . BANGUN !! ta boleh jadi nie.. kene nengok jugak . ok, aziz, jom kita nengok result sama-sama .
alhamdulilah . di luar jangkaan . ku sangkakan naik sikit, tapi rezeki Allah , naik banyak . lalu aku bersujud syukur .
aku terharu bila dapat berikan berita gembira kepada keluarga . heeee, selalu angah je yang bagi berita gembira kat keluarga, bangga kan ibu ayah sampai depa senyum ke telinga.. kali ni aku pula . PUAS . heeee
dan, ayat ibu sama ja macam masa aku dapat keputusan SPM dulu ..
' dah hujung-hujung baru nak sedar diri , cube dari awal sedar diri tiap-tiap sem ibu senyum lebar bukan senyum sikit. tu la berangan bercinta ja tau '
: aku hanya mampu ketawa...
tahniah kepada kawan-kawan yang lain juga. aziz, thanks sebab teman lagi untuk sat-sat genting kali ni !
semalam result fnal exam semester 5 dah pun keluar . pehhh , aku punya cuak jangan cakap laa. mula-mula dah nak tido ingat nak nengok esok pagi nya. tapi ta jadi . dengar budak bilik sebelah jerit-jerit dapat dean list . BANGUN !! ta boleh jadi nie.. kene nengok jugak . ok, aziz, jom kita nengok result sama-sama .
alhamdulilah . di luar jangkaan . ku sangkakan naik sikit, tapi rezeki Allah , naik banyak . lalu aku bersujud syukur .
aku terharu bila dapat berikan berita gembira kepada keluarga . heeee, selalu angah je yang bagi berita gembira kat keluarga, bangga kan ibu ayah sampai depa senyum ke telinga.. kali ni aku pula . PUAS . heeee
dan, ayat ibu sama ja macam masa aku dapat keputusan SPM dulu ..
' dah hujung-hujung baru nak sedar diri , cube dari awal sedar diri tiap-tiap sem ibu senyum lebar bukan senyum sikit. tu la berangan bercinta ja tau '
: aku hanya mampu ketawa...
tahniah kepada kawan-kawan yang lain juga. aziz, thanks sebab teman lagi untuk sat-sat genting kali ni !
final exam datang lagi .. * sebut macam tora datang lagi .. haha
selamat maju jaya untuk semua pelajar yang sedang menduduki peperikasaan akhir semester ..
semester ni untuk final aku ada 4 paper . mula khamis ni , 4/sepuloh ... wahh, cuak nya . ceh macam sebelum ni ta penah periksa ja kan.. hmm, kali ni lain . aku harap pointer aku dapat naik dan yang penting lulus semua subject dengan cemerlang nya. AMIN .. sebab kalau kantoi sem ni aku ta dapat p precepter . susah lagi menyerabutkan dan panjang lebar urusan nya nanti . jadi kne bertungkus lumus untuk berjaya. Insyallah ...
selamat maju jaya untuk semua pelajar yang sedang menduduki peperikasaan akhir semester ..
semester ni untuk final aku ada 4 paper . mula khamis ni , 4/sepuloh ... wahh, cuak nya . ceh macam sebelum ni ta penah periksa ja kan.. hmm, kali ni lain . aku harap pointer aku dapat naik dan yang penting lulus semua subject dengan cemerlang nya. AMIN .. sebab kalau kantoi sem ni aku ta dapat p precepter . susah lagi menyerabutkan dan panjang lebar urusan nya nanti . jadi kne bertungkus lumus untuk berjaya. Insyallah ...
prince..
spoil ! aku si peminat laksa . dengan muka comel mamai-mamai aku p turun cafe semata mata nak makan laksa . time beli tu aku dah dapat bau yang laksa tu masin . hidung si pencinta laksa memang hebat. namun apa kan daya. nafsu . aku pun beli jugak. bawak balik. sekali makan. pergghhh . kuah tu macam di per buat dari ikan masin siot punya tukang masak . aku rasa nak p kt tukang masak tu cakap sila makan laksa ni sampai habis, hirup sekali . aku belanja. memang ta boleh terima dek tekak langsung laksa nya. of, fine . lepas ni aku ta nak beli laksa kt kedai tu lagi . tpi macam mana, cuma kedai tu ja yang ada jual laksa . arghh . ta kira. lepas ni aku nk tukar selera ke mee kari pula. dah kecik ati dengan laksa.
sedih ! cita-cita aku nak ikut p melawat tapak program kt muar hancur berkecai . apabila nama aku ta naik untuk p sekali .. penat aku apply nk p . ceh ! sedih yang teramat . aku dah nekad memang weeknd ni nk balik muar. aku dah berbulan bulan ta jumpa darah daging aku , keturunan aku .. haihh . hancur semua nya . sebab kan bajet ta cukup la aku nk ikut melalui ni. kalau ta da la aku nk gedik-gedik p ikut pun . lagi pun aku AJK yang ta penting pun .. arghh .. hmm. nampak nya aku kene korek segala duit syiling aku untuk beli tiket balik kampung jugak . stresss ..
tengah korek korek duit syiling , hp aku berbunyi . tah siapa pula yang call ni . dah la aku tengah feeling sedih ni . nasib laa orang tu kne marah dengan aku ...
ouhh, tidak . dia ialah prince ! NO .. ta boleh marah , cepat buat suara comel .. haha
ok, sekarang hati aku dah berbunga-bunga ..
boleh la sambung cari duit syiling . heee. eyhh . bukan esok ada test ke ? ya laa . aku harus belajar ni .. assalamualaikum ....
Sabarlah
assalamuilaikum ..
jumaat penghulu segala hari ..
semalam
aku ada post sesuatu kt fb , post itu berbentuk pertanyaan . malang nya tiada siapa pun yang membalas post itu . of course la aku heran sangat , sedang kan masa aku post tu rasa nya ada ja orang ' seen ' mungkin meraka tidak tahu mengenai hal itu. so meraka pun buat dek dengan pertanyaan aku . atau mereka sebenarnya ada masalah untuk menjawab pertanyaan aku ? ...
hmm. think positive .
dan semalam aku terserempak dengan beberapa orang sahabat ku yang kelihatan nya dengan penuh dengan masalah . kesian aku nengok mereka ni .. konon nya kami plan nak pergi menenangkan fikiran . namun hasrat itu terbatal. mungkin duduk di bilik dan munasabah diri meminta bantuan dari Yang Maha Pemurah itu adalah jalan yang lebih baik ..
hari ini .
belas ehsan seorang yang bernama sahabat , dia menceritakan hal mengenai pertanyaan aku semalam . * yang aku post kat fb tu .. no wonder laa tada siapa pun yang jawap pertanyaan aku semalam .
wahai sahabatku , sesungguhnya kami telah memilih kau sebagai ketua kami . maka laksanakanlah tugas itu. kami sebagai 'follower' macam mana sekali pun kami tetap akan mematuhi arahan seorang ketua, dan bersabar lah dengan setiap ujian yang dituruni ke atas diri kamu .. insyallah semua nya akan berjalan dengan lancar.
“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya…” (Al-Baqarah: 286)
http://akhmohd777.wordpress.com/2010/10/12/saudara-sesungguhnya-allah-itu-dekat/
* cerita ini berkaitan ..
jumaat penghulu segala hari ..
semalam
aku ada post sesuatu kt fb , post itu berbentuk pertanyaan . malang nya tiada siapa pun yang membalas post itu . of course la aku heran sangat , sedang kan masa aku post tu rasa nya ada ja orang ' seen ' mungkin meraka tidak tahu mengenai hal itu. so meraka pun buat dek dengan pertanyaan aku . atau mereka sebenarnya ada masalah untuk menjawab pertanyaan aku ? ...
hmm. think positive .
dan semalam aku terserempak dengan beberapa orang sahabat ku yang kelihatan nya dengan penuh dengan masalah . kesian aku nengok mereka ni .. konon nya kami plan nak pergi menenangkan fikiran . namun hasrat itu terbatal. mungkin duduk di bilik dan munasabah diri meminta bantuan dari Yang Maha Pemurah itu adalah jalan yang lebih baik ..
hari ini .
belas ehsan seorang yang bernama sahabat , dia menceritakan hal mengenai pertanyaan aku semalam . * yang aku post kat fb tu .. no wonder laa tada siapa pun yang jawap pertanyaan aku semalam .
wahai sahabatku , sesungguhnya kami telah memilih kau sebagai ketua kami . maka laksanakanlah tugas itu. kami sebagai 'follower' macam mana sekali pun kami tetap akan mematuhi arahan seorang ketua, dan bersabar lah dengan setiap ujian yang dituruni ke atas diri kamu .. insyallah semua nya akan berjalan dengan lancar.
“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya…” (Al-Baqarah: 286)
http://akhmohd777.wordpress.com/2010/10/12/saudara-sesungguhnya-allah-itu-dekat/
* cerita ini berkaitan ..
tahniah
assalamualaikum ...
congratulation to my cousin kak ain nadia binti zabidi .. heee ..dah abis pun ijazah dia.. Konvo pada 21/09/2012 ari tu yang di adakan di Dewan Tuanku Syed Putra ..graduation USM
* semua ni aku dapat dari fb mak dik .sebab aku bukan p pun. sekadar nengok dari fb pun dah tumpang bangga
semua senior-senior uitm aku sibuk dok post tarikh konvo dorang .
JELES tau tak ! ceh . btw, taniah kat semua yang berjaya ..
hmm. nak check la mana la tau aku pun di jemput hadir ke konvo u'olls tuu . haha * muka mengharap ni ..
tiba-tiba dapat SMS : ui, angah konvo bulan sebelas ni . boleh la angah upah ajie jdi angah punya photographer ..
--' .... kan . aku dah cakap mesti ada invitation istimewa punya untuk aku .. haha.. *perasan gila ..
angah pun nak konvo dah ? hmm. ni lagi la harus JELES ni.. taniahhh !
jangan gado , tahun depan den punya giliran pula .. Insyallah .. Amin ..!
congratulation to my cousin kak ain nadia binti zabidi .. heee ..dah abis pun ijazah dia.. Konvo pada 21/09/2012 ari tu yang di adakan di Dewan Tuanku Syed Putra ..graduation USM
* semua ni aku dapat dari fb mak dik .sebab aku bukan p pun. sekadar nengok dari fb pun dah tumpang bangga
taniah kak nadia ..
jangan salah paham . yang montel kt belakang tu bukan boypren dia pun ! sebab tu pun cousin kak nadia. tu abang aku lah ! hahaha . jangan heran kalau nampak abang aku, sebab dia memang kerja kat urata dah la ni. tu la yamg boleh p konvo kt USM sana nuu..
lepas ni siapa punya konvo pula ??
JELES tau tak ! ceh . btw, taniah kat semua yang berjaya ..
hmm. nak check la mana la tau aku pun di jemput hadir ke konvo u'olls tuu . haha * muka mengharap ni ..
tiba-tiba dapat SMS : ui, angah konvo bulan sebelas ni . boleh la angah upah ajie jdi angah punya photographer ..
--' .... kan . aku dah cakap mesti ada invitation istimewa punya untuk aku .. haha.. *perasan gila ..
angah pun nak konvo dah ? hmm. ni lagi la harus JELES ni.. taniahhh !
jangan gado , tahun depan den punya giliran pula .. Insyallah .. Amin ..!
Jumaat
Hari terakhir aku pratikal sebelum aku berfinal . minggu depan study week . lepas tu final. insyallah, hari ni aku akan buat segala procedure yang membolehkan aku untuk dapat cross . amin ...
Dakwah
menjadi pendakwah itu berat tugas nya, besar cabarannya. namum , besar pahala nya apabila kita menyeru orang lain ke arah kebaikan .
jangan lah pernah berputus asa untuk terus berdakwah walau sebesar mana pun dugaan yang kita hadapi cabaran dalam berdakwah ..
"Sesungguhnya bersama-sama kesukaran itu ada kesenangan." (an-Nasyrah: 5-6)
aktiviti sabtu
sabtu ,
cuti di gunakan sebaik nya . aku tido sepanjang hari . dah bangun pun paksa diri untuk tido lagi . sehingga lah aku di kejut untuk bangun makan . turun makan, aku beli surat khabar . aku baca setiap perkataan yang ada dalam surat khabar sampai petang. aku main facebook . sekarang aku lapar ...... aku lapar sangat .. azan isyak sudah berkumandang . aku nak pergi solat .
semoga apa yang aku rancang hari ini untuk esok akan berjalan lancar . amin
sekian .
cuti di gunakan sebaik nya . aku tido sepanjang hari . dah bangun pun paksa diri untuk tido lagi . sehingga lah aku di kejut untuk bangun makan . turun makan, aku beli surat khabar . aku baca setiap perkataan yang ada dalam surat khabar sampai petang. aku main facebook . sekarang aku lapar ...... aku lapar sangat .. azan isyak sudah berkumandang . aku nak pergi solat .
semoga apa yang aku rancang hari ini untuk esok akan berjalan lancar . amin
sekian .
Subscribe to:
Posts (Atom)








